« Lipanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. sat - 8,00 - 8,45
2. sat - 8,50 - 9,35
3. sat - 9,40 - 10,25
VELIKI ODMOR
10,25 - 10,40
4. sat - 10,40 - 11,25
5. sat - 11,30 -12,15
6. sat - 12,20 - 13,05
7. sat - 13,10 - 13,55
Tijekom školske godine 2024./2025. učenici 1. razreda naše škole krenuli su na slasno putovanje kroz tradiciju, okuse i mirise rodnog kraja – i to kroz međunarodni eTwinning projekt Mali kuhar. Cilj projekta bio je potaknuti najmlađe da upoznaju domaće recepte, razviju ljubav prema pripremi hrane, njeguju kulturnu baštinu svoje zajednice te usput steknu i digitalne vještine.
Projekt je spojio učenike iz Hrvatske, Turske, Srbije, Bosne i Hercegovine i Makedonije u zajedničkoj misiji: otkriti čari domaće kuhinje kroz razne aktivnosti, radionice i – najvažnije – stvaranje zajedničke knjige recepata koja okuplja tradicionalne specijalitete svakog kraja.
Kroz godinu smo obilježili i važne datume poput Dana kruha, Svjetskog dana jabuka i Svjetskog dana zdravlja, razgovarali o važnosti zdrave prehrane, učili kako izgleda priprema hrane „kao nekad“ i uključivali se u razne kreativne radionice. Djeca su učila kako zamijesiti tijesto, napraviti ukrasne oblike, ali i kako ispričati svoju kulinarsku priču uz pomoć digitalnih alata. Uz sve to, razvijali su i svoje digitalne kompetencije, učili o sigurnom korištenju interneta i prezentirali svoje recepte kroz web alate.
Poseban doživljaj bio je posjet slastičarni Škatula, gdje su učenici dobili priliku ne samo kušati već i sudjelovati u izradi lokalnih slastica – smijeha i brašna nije nedostajalo. Još jedan nezaboravan trenutak bio je posjet OPG-u Komparak, gdje su naši učenici iz prve ruke saznali koliko je med zdrava i korisna namirnica, i kako izgleda život pčela koje ga stvaraju. Nakon tog susreta, med je postao rado viđen gost na školskim užinama.
Projekt Mali kuhar nije bio samo učenje o hrani. Bio je to projekt koji je povezao djecu različitih zemalja, razvio njihovu kreativnost, potaknuo međusobnu suradnju i stvorio prostor da učenici sami istražuju, stvaraju i dijele znanja s drugima.
Završni proizvod – zajednička knjiga recepata domaće kuhinje – ostat će kao lijepa uspomena na projekt, ali i kao poticaj da učenici i kod kuće nastave eksperimentirati u kuhinji, možda uz pomoć roditelja, baka i djedova, i da tradicija živi dalje kroz male ruke i velike ideje.
Ako se po jutru dan poznaje – s našim malim kuharima, budućnost domaće kuhinje je i više nego slasna.